Saturday, November 6, 2010

My Comment On Che Det Article

Assalammualaikum Ybhg Tun,

Saya percaya bahawa perti perkauman seperti DAP sahaja yang berani mencabar kedudukan orang Melayu. Ini jelas kelihatan didalam agenda mereka. Taktik yang digunakan adalah sama sepertimana kejadian 13 May berlaku. Mungkin kaum-kaum pendatang ini perlu diingatkan bahawa kesabaran orang Melayu ada hadnya.

Jangan ingat orang Melayu yang bersikap sopan santun, lemah lembut dan berbudi bahasa ini boleh dihina, disindir, dicaci, ditolak atau dikutuk tanpa memberi sebarang reaksi. Mungkin sekarang ramai orang Melayu mampu menggunakan internet untuk membidas tomahan yang dilemparkan orleh kaum pendatang ini TETAPI satu masa nanti orang Melayu akan hilang kesabaran dan mula menggunakan parang untuk mencantas tomahan kaum pendatang.

Selama kemerdekaan Malaysia, semua kaum diberi peluang kepada semua keistimewaan yang boleh diraih sebagai "RAKYAT" Malaysia. Kita mesti ingat bahawa 1 juta kerakyatan diberikan kepada kaum pendatang semasa kemerdekaan supaya anak cucu cicit mereka ada tempat tinggal dan negara yang aman.

Dari 1 juta kerakyatan percuma ini, generasi kaum pendatang yang dapat kerakyatan percuma ini telah berkembang hingga mencapai lebih 10 juta orang. Bermakna selepas 53 tahun merdeka dan dapat kerakyatan percuma, ada 10 juta rakyat dari kaum pendatang.

Bayangkan, Orang Melayu telah membenarkan 10 juta orang keturunan kaum pendatang ini untuk belajar mendapatkan pelajaran, berniaga untuk mendapatkan rezeki, keamanan, membeli hartanah, dan macam-macam lagi.

Apa lagi yang 10 juta kaum pendatang nak lagi? Adakah tidak cukup mereka mendapat hak yang mereka merasai sekarang sehingga sanggup menyoal kedudukan orang Melayu dan Bumiputra tanah Melayu ini?

Jangan kita biarkan caturan politik DAP, Hindraf dan PKR meracuni atau mengabur minda kita dengan tomahan, dakwaan dan idealogi mereka yang sempit lagi sedatif.

Kalau ini berpanjangan, Malaysia mampu mengalami satu lagi insiden 13 Mei atau pengusiran kaum pendatang ini kenegara asal mereka.

No comments:

Post a Comment